سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

عیب‌یابی آلارم بی‌مورد

زمان مطالعه4 دقیقه

عیب‌یابی آلارم بی‌مورد
تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲تعداد بازدید : 242نویسنده : دسته بندی : سیستم حفاظتی کلاسیک
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

آژیر یا آلارم‌های بی‌مورد مزاحمت و نارضایتی زیادی برای کاربر و کارفرما ایجاد می‌کنند، لذا سیستم حفاظتی کلاسیک به نحوی طراحی شده‌ است تا احتمال وقوع آنها را به حداقل برساند. در ادامه قدم به قدم عیب‌یابی آلارم بی‌مورد را بررسی می کنیم.

در موارد نادر در صورت بروز آلارم بی‌مورد، لازم است عیب‌یابی با دقت و مهارت انجام شود. توصیه می‌‌کنیم حین عیب‌یابی، با هماهنگی کارفرما، آژیر اصلی را قطع کنید و شماره‌تلفن‌های تلفن‌کننده را نیز کاهش دهید؛ فراموش نکنید که پس از رفع نقص، سیستم را به حالت اولیه برگردانید.

مرحله ۱ : تشخیص مکان و زمان آلارم

در سیستم‌هایی که به تلفن‌کننده Classic G1 مجهز اند، می‌توانید با استفاده از پیامک‌های ارسال‌شده توسط دستگاه و گزارش اتفاقات ذخیره‌شده در تلفن‌کننده Classic G1، به طور دقیق از ترتیب وقایع مطلع شوید و روند عیب‌یابی دستگاه را تسهیل کنید.

• نمونه گزارش روی نمایشگر تلفن‌کننده

مرحله ۲ : بررسی عوامل محیطی

بعد از پیداکردن زونی که آلارم بی‌مورد داشته، لازم است شرایط محیطی آن زون را بررسی کنید. هر یک از عوامل زیر می‌توانند موجب تحریک چشم شده و آژیر بی‌مورد تولید کنند، اطلاع از زمان وقوع آژیر می‌تواند در بررسی این عوامل محیطی به شما کمک کند:

  • پنجره باز یا شیشه شکسته
  • تابش نور مستقیم خورشید یا نور مستقیم خودرو‌ها به چشم‌
  • تردد پرندگان و حیوانات خانگی در محیط
  • عبور حشرات از روی چشم‌
  • وجود بخاری یا شومینه روشن در میدان دید چشم
  • لرزان بودن محل نصب چشم (مانند نصب روی پارتیشن، زیر پله و…)
  • نصب چشم در نزدیکی تلفن‌کننده Classic G1 (بخاطر وجود سیم‌کارت) و سایر دستگاه‌هایی که تشعشعات رادیویی دارند.

**اگر با بررسی تک‌تک عوامل محیطی به نتیجه‌ای نرسیدید، چشم زونی را که آلارم بی‌مورد داشته، با یک جسم ضخیم و ثابت مثل قوطی مقوایی بپوشانید و سیستم را فعال کنید. حتما توجه کنید که قوطی تکان نخورد. اگر مشکل رفع شد، به احتمال زیاد ایراد از عوامل محیطی بوده است؛ در غیر این صورت مراحل بعدی را انجام دهید.

 

مرحله ۳ : بررسی چشم‌ها و سنسور‌ها

به طور کلی اگر بدون وجود هیچ حرکتی در محیط، چشم تحریک می‌شود، احتمالاً ایراد از خود چشم است؛ اگر چشم تحریک نشده اما مدار آن باز است، یعنی آن چشم ایراد دارد. وقتی به سالم‌بودن چشم شک دارید بهتر است آن را با یک چشم نو تعویض کنید. اگر چشم نو در دسترستان نیست جابه‌جایی با چشم دیگری در محل نیز ممکن است. با این جابه‌جایی اگر زون دارای خطا نیز جابه‌جا شد، ایراد از چشم بوده اما اگر همان زون قبلی خطا می‌داد ایراد از عوامل دیگر است.

 

مرحله ۴ : بررسی سیم‌بندی و تغذیه

عوامل دیگری که می‌توانند ایجاد آژیر بی‌مورد کنند عبارت اند از:

  • شل‌بودن سیم زیر ترمینال‌ها
  • ضعیف‌بودن سربندی سیم‌‌ها در بین راه
  • سیم‌های خیلی طولانی
  • وسایل دیگری از AUX دزدگیر تغذیه می‌کنند و روی سیم‌بندی نویز می‌اندازند
  • برای دربازکن برقی از تغذیۀ دزدگیر استفاده نکنید.
  • هنگی یا خرابی باتری Z4 Ultra که می‌تواند در نوسانات برق ایجاد آلارم کند.

 

مرحله ۵ : بررسی دستگاه مرکزی

اگر آژیر بی‌مورد با انجام مراحل قبل برطرف نشد، ترمینال زون مشکل‌دار را روی برد Z4 Ultra، لوپ کنید. اگر آژیر بی‌مورد هم‌چنان وجود داشت ایراد از دستگاه است و اگر مشکل حل شد به احتمال قوی دستگاه سالم بوده و ایراد جای دیگری است.

  • در سیستم‌های قدیمی‌تر که فاقد تلفن‌کننده Classic G1 اند، اگر آژیر بی‌مورد روی یکی از زون‌های ۲ و ۳ باشد، از جایی که این دو زون مربوط به المان‌های بی‌سیم نیز هستند، احتمال دارد در نصب سنسورهای بی‌سیم یا ریموت ایرادی پیش آمده باشد. این مشکل با ریست‌کردن سیستم و اضافه‌کردن مجدد ریموت‌‌ها و سنسور‌های بی‌سیم حل می‌شود. برای پیشگیری، هنگام اضافه‌کردن ریموت و سنسور بی‌سیم، ابتدا آن‌ها را تحریک کنید و سپس تنها برای یک لحظه دکمه LRN را بفشارید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول